Friday, November 16, 2007

Inimene on imeline

Anne Sofie Mutter on yks maailmaklassi viiuldaja ja sel kolmap2eval 6nnestus mul teda kuulata Amsterdamis, Concergebouw's!!!!!!
Kavas oli Tsaikovski viiulikontsert D-duur ja Rahmaninovi 2.symfoonia. Dirigendiks Andre Previn. Mina olin muidugi t2iesti ahvivaimustuses aga teised koolikaaslased ei jaganud seda...kui oled Pariisis v6i Londonis yles kasvanud, siis oled vist harjunud selliste muusikute ja nii hea tasemega....Aga minu jaoks oli see vist esimene kord, kui orkestri kuulamine ja dirigendi j2lgimine nii huvitav oli.
Previn on ysna eakas mees - tuli lavale nii tudisevate jalgadega, et ma m6tlesin, kas ta yldse kontserdi l6puni elus pysib :) Aga!!!! kuigi ta istus puldis ja ei liigutanud end eriti, olid tema k2ed nii t2psed, nii v2ljendusrikkad et suuri liigutusi ja kehaga kaasaelamist polnud ylde vaja. Orkester oli nii tasakaalus, k6ik nyansid nii h2sti v2ljat66tatud, et isegi mina kuulsin neid!!! Esimest korda tabasin end t2helepanelikult kuulamast igat fraasi ja soolot, ilma, et ma oleksin sellele spetsiaalselt keskendunud:)Eriti meeldisid fl66did!!
Aga viiuldajast ka: terve esimese osa istusin suu ammuli ja imestasin ja olin nii 6nnelik, et mul on v6imalus sellest k6igest osa saada! Tehnika oli perfektne - m6ned arvasid, et pisut liiga moderne Tsaikovski jaoks aga mulle meeldis. Ja k6la oli nii tummine alumises registris. Lisaks suutis ta teha selliseid pianosid, et ma ei saanud peaaegu arugi, et ta juba m2ngima hakkas! Ka meeldis mulle, kuidas Mutter laval oli - ta suhtles orkestriga, elas kogu aeg kaasa, sulatas end orkesti v6i duo instrumendiga nii h2sti kokku....
Kogu kava oli muidugi ka muusikaliselt nii ilus ja nii minu maitse - romantiline, pikkade, ilusate meloodiatega.
Yhes6naga sain 7 euro eest rohkem kui kuhjaga positiivseid emotsioone ja maailmaklassi kultuuri!!! MULLE MEELDIB SELLINE ELU:)

Ja j2rjekordselt olen vaimustuses muusikast, muusikutest, selle "v6lumaailma" piiritustest avarustest. Loodan, et ma olen ka kunagi yks nendest toredatest muusikutest, keda praegu kaugusest imelten!

No comments: