Wednesday, May 14, 2008

Õh(t)us on kevadet :)


Aasta on jõudnud omadega kevadesse. See on minu jaoks selline aeg kus kõik läheb tagurpidi - ööd on nii ilusad ja lõhnavad nii hästi, et ei saa üldse magada ja päevad on nii valged ning puud nii rohelised, et ei saa toas olla ja õppida. Ja inspiratsioon igasugu asju teha tuleb ka alati õhtul just siis kui korralikud õpilased, kellel homme hommikul laulu tund on, peaksid magama minema. Pärast Hispaania reisi läksid ilmad siin Haagis ka jube soojaks,juba üle nädala pole vist sokke ega jakki kandnud aga nüüd hakkab tüüpiline hollandi ilm tagasi tulema. Pühapäeval aga saime korraldada mõnusa pikniku rannas. Imelik on mõelda, et keset eksamite- ja kooliaega võid lihtsalt randa minna ja päevitada ning peaaegu,et isegi ujuda!!!
Terve eelmise nädala olid koolis lauljate bakalaureuse-ning magistrieksamid. Käisin peaaegu kõiki kuulamas ja enamjaolt sain positiivse elamuse osaliseks. Kui Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias peab lõpueksamil laulma klaveri kõrval seistes nii umbes 8 laulu-aariat, siis siin antakse igale inimesele võimalus panna kokku just endale sobiv repertuaar ning kujundada sellest kas kontsert orkestriga või lavastada ooper või siduda klaveriga soolonubrid erinevate ansamblitega ühtseks tervikuks. Ja kui piisava põhjenduse leiad on lubatud ka paljajalu või varbavaheplätudes kontsert anda. Minu meelest on see igati vahva - nii saab oma individuaalsust näidata ja seda me siin kõik ju nii suure vaevaga püüamegi arendada.
Mõnikord ei saanud ma aru, et kuidas komisjon neid hindeid jagab...aga noh, ega kõigest ei peagi vist aru saama...lihtsalt ma läksin nii vihaseks kui mõnele anti väga kõrge hinne ja ta ei olnud seda minu arvates väärt või vastupidi.
Ise üritan ka ennast oma eksamiks ette valimistada. Üldiselt olen rahulik, sest ega oma varjust ju nagunii üle ei hüppa :) Rohkem olen praegu stressis analüüsi eksami pärast - pean miskit kirjutama kahe loo kohta ja siis suuliselt selle ette kandma.. Kirjalik osa peaks homme valmis olema :S mida ta ilmselt ei ole....
Ah, see on nii tüüpiline minu-stiilis kevad: kõik asjad kujuvad kokku ja siis on ilgem paanika aga alati saavad asjad kuidagi tehtud..loodan,et ka nüüd juhtub see ime.
Täna käisin oma hispaanlasest sõbra Irma töid vaatamas kunstiakadeemias. Täiesti sürr kui palju erinevaid asju saab teha mõne painutatud metallvarda ja sukkapükstega!!!
Endiselt on tore hispaanlastega koos olla - ma saan neilt nii palju energiat ja minus tuleb esile see osa, mis muidu peidus on...p.s. mulle meeldib see osa :D Ma arvan., et teile meeldiks ka :P
Olen siin viimasel ajal mõelnud, et alguses kui seda lehte täitma hakkasin, mõtlesin ju kultuurialaseid jutte kirjutada ja vaata, nüüd on tulnud välja hoopis midagi muud...kultuurist ja muusikast on vist kõige vähem sissekandeid olnud... Aga pole vast hullu. See ongi tegelikult ju tore kui eesmärk muutub vastavalt teekonnale ja teel olles ei saa ju alati teada kuhu jõuad... Sama on ka Eestist ära olemisega. Minu jaoks oli see suur eneseületus, et siia kolida ja algne plaan oli lihtsalt aasta kuidagi vastu pidada/ära kannatada....aga see tee ei olegi nii konarlik olnud ning tundub, et uued uksed alles hakkavad paistma ning avanema. Ja üldse on tunne, et hakkan alles nüüd inimeseks saama ..varem oli nagu taignasee ainete lisamine, nüüd on segu valmis ahju panemiseks ning küpsemiseks.
Kui kellelgi on huvi seda inimesehakatist näost näkku näha, siis 14ndast kuni 30 juunini jätkab ta oma kasvamist Eestimaal.

1 comment:

Anonymous said...

siin on kümme kraadi. võibolla ongi parem, ei teki õppeängi.