Friday, May 30, 2008

He's got the hole world in his hand...


Nina Simone!!!! Minu praegune inspiratsiooniallikas nii muusika kui elu vallas. youtube's on vääga hüpnotiseeriv video: http://www.youtube.com/watch?v=BDRhRv4q_SI
Noh, isnpireeriv on ka see, et läbisin esimese kursuse laulueksami ja olen nüüd kõlbulik jätkama oma vegeteerivaid õpinguid (siin koolis on see suur asi kui sellest eksamist läbi saad, sest nad on suhteliselt karmid - nii mõnelegi öeldakse, et temas ei nähta lauljat,kuna areng ei ole piisavalt suur või kuna isiksus ei vasta teatud nõuetele).Nii, et ärevust ja pingeid täis on meie endiselt-nõukogudelik-kuninglik-koolimaja. Aga ma üritan mitte end sellest heidutada lasta. Ja praegu läheb see mul päris hästi- kolmapäeval näiteks käisin üle pika aja turul ja ostsin sealt endale 20 pikka,ilusat tumepunast roosi :D (sest ma olen seda väärt!), eile tegin end suure linnaaamatukogu liikmeks ja laenutasin sealt kohe mitu filmi (film Gandhist,siis üks mõttetu üllitis, mis pidi komöödia olema aga...ta lõppes enne ära kui naljakoht tuli, üks põnevik Pulizer preemia saanud romaani alusael ning Rossini "Semiramide" Marilyn Horne'i ja June Anderssoniga ootavad veel vaatamist) ning loomulikult Nina Simone cd!
Nii..ja see ei ole veel kõik - mul on juba tükk aega olnud selline tunne, et peaks endale kuidagi suure maailma kaardi seina peale saama. Vot, ja siis täna lükkasin igasugused vajalikud tegemised kaugesse tulevikku ning läksin otsima linna peale, et äkki kusagil leidub sihuke asi. Ja tuli välja,et Haagi keskel on üks imearmas raamatupood kus müüaksegi ainult reisiraamatuid, kaarte ja gloobuseid!!!! Ma tahaks seal elada vist :D Müüa oli üks muhe mees, kes väitis,et nende kliendid on alati rõõmsad kui nad sinna poodi tulevad, sest nad kas kolivad kuhugi või lähevad reisile ja on väga ootusärvad ning õnnelikud! Nüüd on mul kaart seina peal ja ma võin selle eest seista ja seda vaadata nagu mingit suurt imet...ma olen nii vaimustuses!!!! Ja avastan uusi kohanimesid, mis kõlavad kuidagi väga kutsuvalt nagu näiteks Bhutan, Semarang, Manado, Ulaangom, Morogoro või Truijllo. Kui ma seda kaarti vaatan, siis tekib küsimus, et miks ma nendest kohtadest midagi ei tea??? Aga nüüd saan nende kohta uurima hakata :D
Aa.. eelmisel nädalal olin haige. Kuna eksam oli tulekul, siis otsustasin,et enne majast välja ei lähe kui täitsa terve olen. See viis selleni,et istusin voodis neli päeva. Nii imelik oli - ma tavaliselt väikse külmetusega ikka päris koduseks ei jää. Igatahes tutvusin esimest korda elus interneti televisiooni võimalustega ( jaa...ma tean, et on 21. sajand ja mul on juba üle poole aasta oma arvuti olnud aga mul pole eriti viitsimist selle netindusega mässata ja aega ka pole olnud).Ja siis ma vaatasin vist peaaegu kõik Black Books'i osad ja terve hooaja Gilmore Girls'e ja natuke üht koma teist peale kauba - minust sai üle aasta aja TELEVAATAJA :D Mõnus oli rahulikult oma ette olla ja mitte midagi kasulikku teha. Tundsin, et ma olen muutunud selleks olevuseks, kes Pipi sõnul ei luba lastel nuga ristipidi suhu toppida ja muretseb kumminaalmaksude pärast ja keda jälitavad ajavargad (need on pärit raamatust "Momo")! Õudne! Kolmapäeval vahtisin siis tasakaaluks tuvisid ja parte..ja öösiti võtan kaissu oma väikse tiigri, mis sõpsid Anna ja Lilli kinkisid...juba on palju lapselikum ja inimlikum tunne. Koolis on veel nii umbes 7-8 eksamit-arvestust teha ja siis sõidangi juba koju!

28.juunil kell 18 Tallinnas Muusikamajas kontsert, esinejateks Maria Valdmaa ja Maarja Purga. Ettekandele tulevad lood, mis sellel aastal selgeks on õpitud :D ehk siis Purcellist Poulenc'ini. Kõik on kutsutud kuulama-vaatama-osalema.

4 comments:

Maarja Helena said...

Vabandust, ma ei oska seda video linki selliseks teha,et sinna mugavalt klikkida saaks :S

Eiku said...

Kuna töökaaslastega sai just "kaart koju seinale" teemat arutatud, siis millised olid Sinu argumendid, et otsustasid kahest enamlevinust variandist poliitilise kaardi kasuks?
Mulle endale tundub, et kuna riikide piirid ja nimetused nihkuvad (oluliselt kiiremini kui mäestikud ja jõed), siis oleks nagu pikaajalise investeeringuna tasuv füüsiline kaart.

Aga Sinu kommentaarid nüüd palun...

Maarja Helena said...

Minu argumendiks oli, et poliitilise kaardi pealt on just riike(olgugi,et nad võivad varsti muutuda) parem näha,sest mind huvitavad hetkel just erilised maad ja kohanimed ja lõppude lõpuks ma olen ikka rohkem värvide inimene...:D Peaaegu sama moodi hindan maakaarte kui autosid :P

Eiku said...

Kummaline vastus minu küsimusele. Nimelt selle poolest, et kõik sinu argumendid räägivad füüsilise kaardi kasuks, aga sina valisid ikkagi poliitilise kaardi.

Mida ma selle all mõtlen: poliitilisel kaardil ei ole riigid tähistatud selle värviga nagu nad tegelikult on vaid kellegi kaardimeistri suva järgi (sa saaksid siit ennast välja keerutada ainult sellega, kui tunnistad, et sa kujutad kõikki inimesi mingi värvina ette ja siis ma tahaks teada, mis värv mina olen?). Värvide teine tahk on aga see, et füüsilisel kaardil on enamasti värvidega edasi antud maapinna kõrgust ja heal kaardil ka pinnase olemust (mäed, järved, sood, kõrbed, ...) ja need omadused kõikk annavad kohalikust kultuurist palju parema ettekujutuse kui mingi suvaline sinililla plärakas keset aafrikat. Lisaks on korralikul füüsilisel kaardil ikkagi ära toodud ka peamiste riikide/linnade/piirkondade nimetused.

Nii et minu arust oleks sul ikkagi head füüsilist kaarti vaja! ;)

PS. Kunagi otsustasin ise kaardivalikul Eesti füüsilise ja maailma poliitilise kaardi kasuks. Selle tulemus on siis see, et Eesti geograafiast on veel üht-teist meeles aga maailmakaardil eksin ikka üpris kõvasti.